Recenze knihy „Nejznámější lidová říkadla“ od autorky Veroniky Balcarové

V dnešní recenzi si společně podíváme na knihu ‚Nejznámější lidová říkadla‘ od Veroniky Balcarové. Jak se tato kniha osvědčila u nás doma? A je dobrou volbou i pro nejmenší (tříleté) čtenáře?

Nebudu vám lhát, již od malička jsem naprosto milovala obrázkové čtení. Vyhledával jsem jej v dětských časopisech i v naší městské knihovně. Proto se nemůžete divit, že jsem se těšila, až můj první syn trochu povyroste a společně se pustíme do tohoto typu interaktivního čtení. Bohužel jsem záhy zjistila, že pro tříleté dítě toho v obrázkovém čtení opravdu moc není.

Většina knih v tomto „podžánru“ má příliš mnoho textu, složité obrázky či děj na pochopení. Zkrátka nic, co by udrželo synovu pozornost. Po nějaké době mi ale od kamarádky byla doporučena „Nejznámější lidová říkadla“ od Veroniky Balcarové. A konečně! Přesně to jsem hledala!

Recenze knihy Nejznámější lidová říkadla

Nejdřív ale důležité informace. Kniha je vydávána nakladatelstvím GRADA pod značkou BAMBOOK. Je již v doprodeji, ale v některých knihkupectvích na ní stále narazíte. Navíc lze za pár korun stáhnout v elektronické verzi do tabletu či mobilu, a tak jí můžete mít stále sebou. Kniha má 56 stran, pevnou vazbu a stránky jsou dostatečně pevné, aby zvládly i hrubší, „dětské“ zacházení.

Co je vlastně obsahem knihy?

A teď k tomu nejdůležitějšímu, a to je samozřejmě obsah. Pokud se podíváte na přiložené obrázky, tak nejspíše sami dobře uvidíte, v čem je síla tohoto díla. Je nádherně malovaná a obrázky jsou dostatečně veliké a jednoduché. Celá kniha je navíc přehledně strukturovaná tak, že na každé dvoustraně je pouze jedno říkadlo. Na levé straně je říkanka, na pravé straně ilustrace k říkadlu.

Jedná se o klasická česká říkadla, takže je pravděpodobné, že spoustu z nich už budete znát z dětského plavání, od babiček či dětských skupinek. To je jen dobře, protože se pak dítě může soustředit na obrázky.

Zhodnocení

Jak už je možná jasné z celého textu, tato kniha je pro mě tím nejlepším obrázkovým čtením pro nejmenší čtenáře. Jednoduché texty, výborná struktura a nepřeplácané ilustrace jsou ideální kombinací pro malé děti. Ihned jsem doobjednala ze stejné edice i „Nejznámější lidové písničky“ a „Nejznámější lidové pohádky“. Už teď se těším, až je budeme společně s mým synkem číst.